(Ahogy az ötödikes osztályfőnökök látják osztályukat)
Lizákné Kovács Nóra néni 5.a
- Hogyan viselkednek a gyerekek?
- Alapvetően nyugodtan telnek a tanórák, de van egy-két gyermek, aki közbekiabálással zavarja a nyugalmat. Összességében fegyelmezett és lelkes „társaság” az 5.a.
- Milyen volt újra kezdeni?
- Először vagyok osztályfőnök, úgyhogy nagy falat most az elején, de a sok munka mellett rengeteg kellemes pillanat ér.
- Hogy állnak a gyerekek a tanuláshoz?
- Van, aki kicsit rontott, de van, aki javított a 4-es átlagán, úgyhogy nagyjából tartjuk a szintet.
- Milyen céljaik vannak erre a tanévre?
- Alapvető célunk egy jó osztályközösség, egy összetartó „banda” kialakítása. Különböző programokon szeretnénk jól érezni magunkat együtt. Szeretnénk megtartani a tanulmányi átlagunkat, és a feladatainkat határidőre, pontosan elvégezni.
Balassáné Lerch Móni néni 5.b
- Hogyan viselkednek a gyerekek?
- Az első megszeppent napokon már túl vannak, nagyon jól érzik magukat felsősként. Élvezik a felső tagozat előnyeit,ezt szívesen ki is használják. Örömüket lelik abban, hogy részt vehetnek iskolai programok szervezésében.
- Milyen volt újra kezdeni?
- A „nagy” nyolcadikosok után igen nagy váltás újból "kis” ötödikesek osztályfőnökének lenni. Sok örömet okoznak, időnként persze fejtörést is. Ők még nagyon ragaszkodóak, őszinték és igénylik a gondoskodást, amit én nagyon szívesen veszek.
- Hogy állnak a gyerekek a tanuláshoz?
- Nem egyszerű feladat megküzdeni az új tanulós tantárgyakkal, de mindent megtesznek a sikerért. Van még mit tanulniuk házi feladatok, felszerelések terén, de idővel ez a probléma is megoldódik.
- Milyen céljaik vannak erre a tanévre?
- Elsődleges céljuk megtanulni tanulni, megtanulni az idejüket megfelelően beosztani, feladataikat időben elkészíteni. Mindenképpen céljuk a negyedik osztályos átlagaikat megtartani, esetleg javítani rajta.
Gébert Imre bácsi 5.c
- Hogyan viselkednek a gyerekek?
- Az osztály többsége fegyelmezett órákon, magatartási problémák csak néhány esetben vannak. Néhányszor akkor is nyüzsgés van, amikor feladatot kell végezni.
- Milyen volt újra kezdeni?
- Nehéz volt ismét visszazökkeni, de néhány nap után már nem volt probléma.
- Hogy állnak a gyerekek a tanuláshoz?
- A legtöbben megőrizték a negyedikes eredményüket, néhány tanulónál előfordul felszerelés vagy házi feladat hiány. A szorgalmi feladatokat legtöbben vállalják, jó szinten teljesítik.
- Milyen céljaik vannak erre a tanévre?
- Az osztály és az iskolai programokon minél többen vegyenek részt, és ezeken jól érezzék magukat. Ha feladatot kapnak, képességeikhez mérten végezzék el. Az előző évi eredményeiket megtartsák, vagy javítsanak.
A riportokat készítette: Cseke Krisztián